Beeldconcept Faroni
Vraag van de opdrachtgever
Het innovatieve vloerenbedrijf Faroni heeft een website laten ontwerpen, met veel ruimte voor beeld. Faroni wil hun technische expertise en eigenzinnigheid hieruit laten spreken. Hiervoor roepen ze de hulp in van Beeldbalie. Beeldbalie onderzoekt welke beelden goed passen bij dit merk én hoe deze beelden vervolgens het best worden gebruikt op de website.
Techniek & esthetiek
Faroni maakt kunststof gietvloeren waarin hoogwaardige techniek en een passie voor esthetiek samenkomen.
Aanpak Beeldbalie
- Ontwerp beeldconcept: op basis van de huisstijl en gewenste uitstraling bepalen we het concept voor de fotografie.
- Beeldplan en fotobriefing opstellen: aan de hand van het beeldconcept selecteren we de fotografen die het best passen bij deze opdracht.
- Productie: we zorgen dat de fotoshoots soepel verlopen en regelen de complete coördinatie op locatie.
- Voorselectie: we maken een brede selectie met de beste foto’s en bespreken deze met de opdrachtgever en ontwerper.
- Beeldverdeling: in overleg met de marketeer bepalen we welke foto’s waar geplaatst worden.
- (Stock)beelden selecteren: ter aanvulling op de nieuwe fotografie zoeken we stockbeelden en selecteren we foto’s van eerdere Faroni-projecten.
- Nabewerking: de gekozen foto’s worden afgewerkt en in hoge resolutie aangeleverd.
Het resultaat
The making of
Bijzonder: dankzij een heel strakke planning lukte het Beeldbalie om in twee dagen al het beeld voor de site te fotograferen. Het was mooi om vakmensen aan het werk te zien, we lopen altijd warm voor techniek.